Föreläsningar
Jag har stor erfarenhet som föreläsare och seminarieledare i Sverige och internationellt. Mitt expertisområde sträcker sig över flera specialområden, inklusive trender inom PR, medielandskapet, sociala medier och modern teknik.
Har vidare djupgående kunskap och förståelse för värdeskapande inom kultur och kreativa näringar. Mångsidighet gör att jag kan erbjuda insiktsfulla och engagerande föreläsningar som berikar och inspirerar deltagarna.
Nedan följer en sammanfattning av föreläsningar för något större publik:
Kreativ Arena (2019), Film Tourism Expanded – Presentation i samband med frukostseminarium Kreativ Arena på Stockholms handelskammare – frukostseminarium
Teknologisk Institut (2018), Trender & framtidsspaning – hur kommer vårt kultursamhälle se ut inom den närmsta framtiden?
Linköpings kommun (2017), Kultur som magnet
Göteborg Film Festival (2016), Visionärerna – Samtal om framtidens filmlandskap på Göteborgs filmfestival.
Filmpool Nord (2016), Brottsplats Kiruna – Fallstudier av ekonomiska effekter och värden från två kriminalserier inspelade i Kiruna, Norrbotten (föreläsning i Kiruna i samband med primiären av Midnattssol)
European Cities Marketing (2012). How to evaluate and communicate the economic impact and marketing value for regions through feature films. Föreläsning i Biarritz, Frankrike.
Film in Iceland, Íslandsstofa, The Icelandic Film Makers Association, Reykjavik (2012), Economic effects and values from films and film productions, The Millennium and Wallander cases.
Utrikesdepartementet, Svenska institutet (2012). Swedish Noir & Prime Crime, The Millenium Effect on International Media; föreläsare och moderator av en panel med Camilla Läckberg, Hans Rosenfeldt , Michael Hjorth, Cilla and Rolf Börjlind, Storytellers of Sweden, Press Conference Centre at Rosenbad, UD, Stockholm.
Utrikesdepartementet, Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet (2012). Så påverkas Sverigebilden av det svenska deckarundret, paneldebatt i Almedalen, Visby.
AFCI Cineposium (2011). How to evaluate and communicate the economic impact and marketing value for regions through feature films, case: The Millennium Report, Lecture in Paris, France.
IHM Business School (2007-2010). Gästföreläsare vid olika kurser på IHM Business School, ex vis “Att argumentera affärsmässigt för strategisk kommunikation”, “Grundkurs i medieanalys”.
Film i Väst, Film & Turism, Trollhättan Talks, TUR-Mässan, Göteborg (2009). Filmens exponering av en plats – vilka effekter kan den ge för turistnäringen.
Stockholms universitet (2005-2009). Att skriva texter för press – pressmeddelanden och debattartiklar, Kurser för olika studenter vid olika kurser inom nordiska språk.
Region Skåne, Mixed Reality Conference, Ystad (2009). Can the ’Wallander’ films be used to promote Skåne? What is the value of the ‘Wallander’ films, their exposure of Skåne and what effect does this have on the tourist industry?
Lunds universitet (2006-2009). Att arbeta med PR och kommunikation inom miljöstrategi, Seminarier vid programmet för miljöstrategi. (Föreläsning och workshop på Campus Helsingborg.)
Naturvårdsverket (2007). Att lära känna sin publik och sina målgrupper, workshop för Sveriges Naturum-föreståndare. (Föreläsning i Gysinge.)
Referenslogg